Росія розпочала нову кампанію з дискредитації України. ВІДЕО

Російські ЗМІ останнім часом поновили інформаційні атаки, спрямовані на дискредитацію України. Як правило, маніпулюють питаннями мови, національних цінностей, газом та європейським курсом.

2011 року російські ЗМІ активно критикували європейський курс України та небажання приєднуватися до Митного союзу.

Майже 5-хвилинний сюжет про Україну вийшов на російському «Першому каналі». Йшлося про те, що Києву в Європі не надто раді й що на тлі зростання товарообігу між Україною та Росією першій було би доцільніше орієнтуватися радше на схід, ніж на захід. Українській владі закидають відмову створювати газотранспортний консорціум і зближення з НАТО.

Такі публікації з'явилися й у друкованих ЗМІ

Ухвалення скандального мовного закону в Україні влітку 2012 року не обійшлося без маніпулятивної реакції Росії. 

Зокрема, найбільш популярний телеканал РФ - Перший канал - у своєму випуску новин розповів глядачам про "насильницьку українізацію" в Україні.

"Показово, що за роки насильницької українізації, коли в країні, де живе понад 20 мільйонів росіян, примусово всюди насаджувалася українська мова й перекручувалася російська історія, прищеплювалася брехня про геноцид українців і героїзм бендерівців (ведучий вимовив це слово саме так - ред.), не було з боку російськомовних й сотої частки таких пристрастей, як сьогодні", - видав ведучий.

Після цих слів почався шестишвилинний сюжет із назвою "Общий язык", що розповідає про прийняття мовного закону й "несправедливі" протести "націоналістів".

Зазначимо, за офіційним переписом населення станом на 2001 рік, етнічними українцями є 77,8% населення країни, етнічними росіянами - 17,3%, тобто наразі це менше ніж 8 млн осіб.

Цієї ж тематики стосується ще один сюжет в російських ЗМІ. Так, російський телеканал Russia today порівняв Верховну Раду з ірландським пабом, повідомляючи про бійку, яка сталася в українському парламенті 24 травня під час розгляду законопроекту "Про основи державної мовної політики".

"Український парламент був схожий на ірландський паб - між опозиційними і пропрезидентськими депутатами розв'язалася бійка. Предмет суперечки - чи варто давати російській мові статус офіційної мови країни. Дивіться відео!", - йдеться в коментарі каналу, який оприлюднив кадри бійки.

 

Як відомо, Russia today - російський англомовний цілодобовий інформаційний телеканал, створений в 2005 році для мовлення за кордоном і в РФ в кабельних мережах. Фінансується державою.

У день проведення саміту Україна-ЄС 25 лютого цього року в Брюсселі телеканал "Росія" показав пікет"Українського вибору" Віктора Медведчука в Брюсселі з текстом про те, що Україна готова пожертвувати Митним союзом на користь ЄС. Зокрема, телебачення показало коментарі пікетників, що розповідали про переваги вступу в Митний союз. Зокрема, заявляли, що "52 відсотки людей України виступають за Митний союз".

 

Російська пропаганда не оминула і Тараса Шевченка. Зокрема, російський телеканал «Оренбург» у сюжеті про святкування 199-річчя Шевченка в Оренбурзі – місто, де поет перебував у засланні, у березні  цього рокурозкритикував масштаб його вшанування.

«Цікавий факт, за ненависть Тараса Шевченка до росіян фашисти дозволяли ставити його портрети поряд портретів Гітлера та зберегли його пам’ятник у Києві. Ще, не хочеться про це говорити, але Шевченко, навіть не дивлячись на те, що російські люди викупили його з кріпацтва, писав не дуже приємні речі про Росію та її жителів - москалів», - йдеться у сюжеті.

Журналісти відзначають, що щороку у березні відбувається багато заходів у рамках вшанування українського поета: концерти, читання, виступи народної самодіяльності. Витрати на всі події важко підрахувати, але, як стверджують журналісти, лише на одні читання Шевченка з бюджету Оренбурга виділили більше 30 тис. рублів (7,8 тис.грн).

 

У березні цього року на телеканалі "Росія 1" у програмі "Вести недели" провели активну пропаганду проти співробітництва України з Євросоюзом. «Рупором» виступив російський журналіст Дмитро Кисельов.

"Путін пересипав свої слова штампами ввічливості, хоча розмови по колу – не те, на що він готовий витрачати час", - сказав Кисельов.

За словами Кисельова, Путін заявив Януковичу, що Угода про асоціацію між Україною і ЄС є "липою", і такі "порожні" угоди підписали Чилі, Туніс, Мексика, Марокко, Йорданія, які ніколи не стануть членами Євросоюзу.

"Угода про асоціацію – мутна історія", - також сказав він.

 

Впродовж 2010-2012 років російські ЗМІ часто висвітлювали тематику, яку журналісти трактували як «націоналізм» в Україні. Автори сюжетів активно вживали термін часів радянської пропаганди – «бандерівець», використовуючи також і більш різкі вислови як то «неонацизм».

«Фігура Степана Бандери фактично розколює Україну на два непримиренних табори» (НТВ, 12.01.2012);

«Архівні кадри, які практично не змінюються із року в рік, 9 травня у Львові відбувається традиційно: націоналісти виходять назустріч колоні ветеранів Великої Вітчизняної, викрикують образи і пізніше топчуть ногами червоні знамена» (НТВ, 22.04.2011).

Крім цього, російське телебачення "по-своєму" показало львівську "Криївку". В сюжеті зокрема розповіли про кафе, як про нацистський притулок.

"Російськомовних в кафе не пускають, а в якості антуражу на стінах розвішані портрети нацистів", - йшлося в сюжеті.