Як бабуся і Кіт об'єднали Україну

Українські соцмережі розривається новими креативними мемами про бабусю й кота, гасла проти партії влади стають все гострішими. Кіт знаходить все більше прихильників та ненависників не лише в інтернеті.

Після того, як політичні бігборди "Взнала, що внук голосував за "регіони"..." з бабусею та котом в Дніпродзержинську серйозно занепокоїли місцеву владу, тоді як самі герої плакату стали сенсацією в інтернеті. Понад половина повідомлень в українських соціальних мережах – про бабусю й кота, вустами яких народ намагається висловити усе наболіле про владу й ситуацію в країні.

«Інтернет - це простір, який здатний породжувати ідеї іншого рівня, які не можуть народити політики. І ось коли ці ідеї виплескуються в реальне життя, це стає для політиків страшним, незрозумілим, загрозливим – тоді вони починають неадекватно діяти», – так пояснив у коментарі DW відомий блогер Роман Шрайк шалений успіх білборду.

Владу інтернет не особливо турбує

Водночас Шрайк впевнений, що до більшості населення України історія про бабусю й кота не дійшла. «Є маса людей, які майже не користуються інтернетом і споживають інформацію із газет та телебачення, які контролюють політики та бізнесмени. Для влади інтернет є несуттєвим, адже за рівнем розвитку вона ще на феодальному рівні і не розуміє як з цим працювати. Поки інтернет не зачіпає стандартний простір, владу це не турбує», – пояснює Шрайк.

Роман Шрайк

Роман Шрайк

Хоча інший креативний протест із футболками «Спасибо жителям Донбасса» не призвів до серйозних змін, Шрайк вважає це явище початком більш вагомих політичних процесів, які стартують саме в інтернеті. «Важливим є сам принцип. Якби було більше людей, які б використовували білборди, стіни і будь-що інше для перенесення креативних речей з інтернету в реальне життя, це мало б набагато більше продуктивних результатів».

Зняти плакат – порушити свободу слова

Артем Біденко із Асоціації зовнішньої реклами України дивується тому, що влада так агресивно до поставилася до "котячої" витівки. Він також пояснює, що сюжет дніпродзержинського рекламного білборду з бабцею та котом цілком відповідає всім нормам Закону про вибори та Закону про рекламу.

З цього все почалося...

З цього все почалося...

"Якщо справді є наказ зняти, заклеїти або зрубати плакат, то це порушення свободи слова, а також конституційне порушення, яке тягне за собою кримінальну відповідальність. Якщо хтось хотів повісити такий сюжет і отримати якийсь результат, необхідно було його вішати на щитах, які неможливо зняти, які мають дозволи, а потім через суди боротися і доводити, що міська влада діє незаконно", – говорить Біденко.

Між тим, походження бабусі й кота все ж вдалося з’ясувати. Бабуся у хустці, яка "переписала квартиру на кота, коли взнала, що той голосував за Партію регіонів", виявилася мешканкою Архангельської області, з'ясували журналісти газети "Комсомольськая правда в Україні". Про свою популярність в Україні вона навіть не підозрювала. Її фото, зроблене ще 2010 року, автори відомого колажу позичили на мандрівному блозі. Натомість зірковий кіт, за словами автора плакату, - український.

Українці втомилися від злого гумору

Гуморист Дмитро Чекалкін

Гуморист Дмитро Чекалкін

Шоумен Дмитро Чекалкін вважає, що добрий міфічний персонаж кота, на якого переписують майно, гуманізував та пом’якшив політичну дискусію в Україні, адже люди просто втомилися від злих карикатур і колажів. «У нас був проект «Веселі яйця», але веселі – від слова «весело». А сьогодні жартувати на політичні теми та на тему Януковича не дуже вже й виходить. Радше виходить по-злому та сумно. Скільки можна повторюватись про «проффесора» Януковича, або його шапки», – каже Чекалкін. На його думку, гумор про кота є безпрограшним, адже коти – улюблнці інтернету.

Кіт об’єднав Україну

Бабуся навіть не здогадувалася, що стала зіркою в Україні

Бабуся навіть не здогадувалася, що стала зіркою в Україні

Засновниця сторінки "Бабуся й Кіт" на Facebook Лариса розповіла, що кожна картинка про кота і бабусю в інтернеті – це маленьке звернення не лише до свідомості українців, але й до їхньої підсвідомості. "Це також можливість передати внутрішнє обурення комусь іще, це – зародок певного внутрішнього протесту, який постійно живе всередині кожного українця".

Вона зовсім не вважає, що про кота сьогодні не говорить лише ледачий. "Якщо у 2004 році символом України стало яйце, яке повалило Януковича, то сьогодні об’єднуючим символом стає кіт. Але на відміну від яйця, у котикові кожен українець бачить себе", – вважає Лариса.