"Український тиждень" заявляє про тиск через критику режиму

Тижневик «Український тиждень» інформує українську та міжнародну громадськість про утиски видання після проведення Всесвітнього газетного форуму в Києві

«Український тиждень» видається австрійською компанією «ECEM Media GmbH»з 2007 року іє одним з небагатьох на українському медіа-ринку виданням, що орієнтується на європейські стандарти. Маючи власну чітку позицію щодо подій, що відбуваються в країні, редакція ніколи не піддавалась зовнішньому впливові і не публікувала замовних матеріалів, що, на жаль, є практикою для більшості українських ЗМІ. У травні«Український тиждень» отримав премію імені Герда Буцеріуса «Вільна преса Східної Європи-2012», яку з 2000 року щороку присуджує німецький фонд «Цайт-Штіфтунг» (Zeit-Stiftung Ebelin und Gerd Bucerius) спільно з норвезьким фондом «Вільне слово» (Fritt Ord)  - «за незаангажованість, професіоналізм, якість роботи, громадську активність і мужність». Видання послідовно виступало за реальну європейську інтеграцію та незворотні зміни в українському суспільстві, бізнес-середовищі та секторі державного управління, які відкрили б шлях для перетворення України на сучасну європейську демократію, завжди гостро критикувало різні провладні і опозиційні політичні сили, організації, діяльність яких не сприяла, профанувала або заважала відповідним трансформаціям.

Тиск на «Український тиждень» з боку влади та пов'язаних із нею монополістів медіа-ринку був завжди, хоч і проявлявся у різних формах. Однак останнім часом він набув нової якості, яка полягає у цілеспрямованому витисканні видання з ринку шляхом блокування його доступу до читачів. Особливо це стало помітно після критичної публікації приуроченої до Всесвітнього газетного форуму у Києві, що відбувся на початку вересня поточного року. У статті йшлося про проблеми монополізації ринку друкованих ЗМІ та пов'язані із цим маніпуляцій, які спотворюють український медіаринок, роблять функціонування ринкових механізмів неможливим. У результаті свої умови на ринку диктують великі медіа-холдинги, як правило українських олігархів, які не є  самодостатніми учасниками ринку, а лише підрозділами їхніх бізнес-імперій. При цьому, оскільки в українських умовах медіа-бізнес є апріорі збитковим, кишенькові медіа здебільшого виконують функцію маніпулятора громадською думкою в країні. Зокрема, в країні із абсолютною більшістю україномовного населення ними нав'язуються дискримінаційні умови для функціонування ЗМІ, які виходять українською мовою, що вже призвело до фактичного знищення україномовного сегменту друкованих видань.

Саме після цієї публікації керівництво міжнародного аеропорту "Бориспіль" заборонило розповсюджувати  «Український тиждень» і нашу англомовну версію The Ukrainian Week, тим самим ми втратили доступ до великої аудиторії.  Крім того, відбулося блокування розповсюдження номеру з цією статтею з боку іншої компанії – медіа-холдингу UMHGroup, найбільшого гравця на українському ринку друкованих видань, структури якого відмовилися від розповсюдження видання. Окрім того,  невідомі здійснили масовий викуп тиражу номера у роздрібних мережах.

В ситуації, коли в країні відсутній нормальний рекламний ринок, в умовах коли «Український тиждень» принципово відмовляється від публікації замовних матеріалів і основним джерелом доходів видання є кошти отримувані від реалізації тиражу -  ситуація з штучним блокуванням доступу до читачів може завдати серйозного удару по журналу. Тож, ми розцінюємо ці дії, як спробу влади змусити іноземного інвестора відмовитися  від видання «Українського тижня».

Керівництво ТОВ «Український тиждень»